onsdag 1 oktober 2008

Onsdag

Skolan rullar på utan stopp. Snart är det tenta och jag känner mig allt annat än redo, men jag har någon vecka till på mig.

I måndags var det exkursion med Conny. En bussresa runt om i skåne till fyra olika platser där vi tittade på morän, sand och lera typ. Jag lärde mig faktiskt en del under turen, vilket är bra för det fastnar ju inte allt för mycket när man bara läser ett kompendium rakt upp och ner på över 200 sidor.

Nästa måndag bär det av igen till fyra nya platser. (men bättre de än att vara iväg en heldag på en lördag....jag behöver mina helger till annat.)

På tal om helger så blir det nog en kalashelg, i alla fall på fredag för då är det S.I.G.A.R.R en. Det är avslutningsfesten för hela nollningen där alla sektioner är välkomna. Nu har alla nollor hunnit bli ettor. Man blir lätt instängd i sin egen sektion så det ska bli nice att få träffa lite annat folk som man annars säkert inte skulle träffa.

Självklart är det ju en overallsittning så jag har pyntat min overall med ännu ett märke samt sytt ditt mitt namn med stora bokstäver på baksidan av ena benet. I mån av tid ska jag kanske få dit lite till. Sen kan jag kanske lägga upp en bild eller två på den... =)

Sen har vi haft elproblem i korridoren och fick idag konstaterat av bovärden och elektriken att det var vattenkokaren som orsakade kortslutning i hela hallen och köket, så de blir väll till att skaffa en ny...

Igår var jag i Malmö en sväng också och fikade med min bror. Mycket trevligt och jag gillade fiket bra. Ska försöka komma ihåg var vi var nånstans. =) Sjukt god brownies och juice!! (juice är mitt senaste beroendeobjekt)

Borde ju egentligen räkna matte lite också innan jag blir allt för trött. Klockan är förvisso bara fyra, men tiden går så rysligt fort så ifall man ska hinna något får man sätta igång på en gång typ.. (Fast kanske lite overalldekoration och idoltittande först....)

Ciao

Inga kommentarer: