måndag 6 oktober 2008

Ny vecka

Efter typ världens slappaste helg har en ny skolvecka börjat. Var på Exkursion 2 med Conny idag. Vi hade tur med vädret så det var faktiskt ganska kul att åka runt i buss runt om i skåne å titta på urberg å rullstensåsar...hehe

Jag hoppas att lite av all information fastnar i hjärnan och inte är borta när jag vaknar imorgon bitti...hehe

Har attakerat geologibocken lite under kvällen samtidigt som jag lagade lassagne....eller ja den var ganska färdig, skulle bara in i ugnen en timme. Fick typ en liten chock när jag kom in i köket. där hittar jag andreas som jag läste matte å fysik med på haganäs. Hur stor är chansen att två från älmhult ska bo i samma korridor?!? Jag har länge undrat vem den nya skulle vara så de var ju en kul överaskning...hehe..

Världen är liten ibland. Så nu är vi tre stycken från småland i korridoren. (en från växjö med) Småland rules!! Nån som misstycker?? Nä tänkte väll de...hehe

Och jag har även lovat mig själv att jag ska bli dödligt seriös med pluggandet nu fram till tentorna!! efter helgens pluggflopp så har jag kommit fram till det är vad jag behöver. Fast de e klart, helgen i sig var väll ingen flopp...snarare tvärtom... jag pluggade helt enkelt inte bara...Skönt med sånna helger också förvisso...

Det gäller att balansera fritiden med pluggandet helt enkelt....inte de lättaste alla gånger... Nån som kan göra en planering till mig å tvinga mig att följa den?? ;)

Ciao

Inga kommentarer: