onsdag 15 oktober 2008

Paniken..

...kommer över mig!!

Snart är det dags. Snart är det tenta. Och jag är verkligen inte förberedd. Jag har suttit kvar i skolan flera timmar efter att jag slutat men trots alltd et känns det inte som att jag kommer någonstans... Visst det kunde varit värre men det är verkligen inte lugnt!...

48% klarade den här tentan förra året!. Vilka chanser ger de mig? Det låter inte så positivt i mina öron. Men vad ska jag göra då? Jag kan ju inte göra mer än mitt bästa. Jag ska verkligen fortsätta plugga flera timmar varje dag ända fram till tentorna. Nån gång så fastnar väll något som jag har användning för. Åtminstonde så hoppas jag det.

Visst, livet går inte under om jag kuggar. Man kan alltid göra en omtenta. Men jag vet att kuggar jag en eller båda så kommer jag att bli knäckt... Det kommer även innebära att min jul blir förstörd då omtentorna ligger precis efter så jag kommer att behöva plugga hela julen. Jag vill verkligen inte det. För en gång skull vill jag ha en jul där jag inte ska ha några som helst skolarbeten kvar. (under gymnasiet så kunde de ju hända att endel uppgifter skulle göras till strax efter man börjat eller så viste man att man skulle ha prov).

Jag ger inte upp än dock! Jag ska ge det en chans. Jag ska göra mitt bästa och sen får vi se vad som händer. Jag har ju faktiskt klarat av matte E kursen så helt hopplös är jag ju inte på matte och geologin är egentligen inte så svår... det gäller bara att traggla allt tillräckligt mycket...

På tal om jul: Jag längtar faktiskt! Gillar dock inte kylan som är nu, men jag ser fram emot värmen som julen innebär. Tänk att få färdig mat på bordet bara? Vilken lyx... och jag får umgås med min familj =)

Inga kommentarer: