onsdag 8 oktober 2008

Jag kan inte andas..

...näsan är helt tjock just nu. Typiskt att man ska gå runt och vara sjuk just när man har som minst tid...

Idag har jag haft fyra timmars geologi och gjort en kartövning. Det var ganska intressant fast jag höll på att somna lite i slutet. Men de beror nog på att jag bara sovit 4 timmar inatt ungefär. Inte det optimala precis. Först och främst så gick jag och la mig väldigt sent. (men jag satt faktiskt och pluggade mestadelen av den tiden så jag fick endel gjort i alla fall) plus att jag sen vaknade typ fem gånger under de 5 timmar jag fick till sovtid. Så ungefär 4 timmars aktivt sovande skulle jag tro. Alldeles för lite med andra ord. Funderar på att sova en stund snart eller lägga mig väldigt tidigt ikväll....

Har skrivit ut en massa extentor till matten och exempel tentor så nu har jag att göra mår ni tro. Alldeles för mycket...

Men de hör väll till skolan att ångesten ska komma krympandes allt eftersom tentorna närmar sig. Å andra sidan när man inte har tentor finns det ju mycket annat skoj man kan göra som gör att man förhoppningsvis orkar med alla de jobbiga perioderna. För det kommer att bli många!

Jag har även kommit på att en bidragande faktor till att jag är så slö och knappt orkar plugga kan bero på att jag inte rör på mig så mycket så nu har jag kontaktat en dansskola här i lund. (antagligen är det för sent för att hoppa innu, de är ju trots allt mitt i terminen....men nästa...) Så nu väntar jag bara på svar från mitt mail, och ifall jag tycker att de verkar bra så kanske jag börjar där. Mina tre dansår på haganäs har verkligen öppnat ett stort intresse för dans.

Jag skulle ju egentligen vilja fortsätta med trumpeten också men de enda seriösa jag hittar verkar ligga samtidigt som dansen plus att två aktiviteter kan bli för mycket nu när skolan tar så mycket tid. Jag får vänta och se lite hur de blir... Fast de hade ju varit tråkigt att glömma bort trumpeten... jag har ju trots allt spelat i 6.5 år...

Nu ska jag hem, handla mat, plugga å titta på bonde söker fru...;) OCH SOVA....

Aloha!!

Inga kommentarer: