söndag 28 september 2008

En rolig helg att lägga i samlingen! =)

I Fredags jobade jag på Kristianstads nation för första gånge (förövrigt så var det första gången jag var där över huvud taget och det var en galet rolig kväll) När jag kom ditt fick jag träffa de andra som också skulle arbeta där och alla verkade jättesnälla så det bordade ju gott =)

De körde med ett roterande schema så att man skulle få prova på lite olika saker, det tyckte jag var en jättebra idé..

Första passet tillbringade jag i entrén och stämplade alla som kom. Det var faktiskt jättekul. Alla var så glada och trevliga =). Därefter fick jag stå i disken samt steka hamburgare. Det var inte riktigt lika kul men nästan =) Brännde mig dock lite på grillen så jag fick stå lite under kranen...;)

Därefter fick jag gå ut till den lilla baren och observera nu att jag aldrig tidigare i mitt liv har blandat en drink eller är särskilt inne på hur många ölsorter det finns, så det blev ett roligt äventyr att stå i baren. Hur som hälst så förväntade sig alla att jag kunde blanda drinkar och jag hade inte haft en chans om det inte hade funnits en drinklista som visade "receptet" på alla drinkar på vad som skulle ingå å hur mkt... men de var inte lätt å hitta bland alla flaskor...haha....

Min första kund sa de: "jag vill ha en sex on the beach och så din favorit" hum... hur gör man en sex on the beach tänkte jag då?? å sen vilken är min favorit då?!?! å hur gör jag den?!?! Haha...

Lite mindre kaos sådär, men som tur var så fanns det en kille till i baren som var mer van än mig, så jag kunde fråga han om allt...

Ja gjorde bort mig lite också... Efter en beställning började jag leta bland spritflaskorna efter det ja skulle ha...å han som beställde sa efter ett tag att de var en öl han ville ha... Hur ska jag kunna känna till alla ölsorter?!!? Jag hade inte en aning att det var öl å inte en drink...haha...

Men efter ett tag så började ja komma in i de... Men då var det dags att flytta sig till den stora baren där jag typ inte hittade nåt.... på ruta ett igen typ...haha...men jag fick inte vara där så länge för sen behövdes jag i garderoben igen för de flesta började dra sig iväg å ville ha sina jackor... Så det blev ett mindre kaos där.

Ja just de ja de var en som ville beställa 100 shots men jag sa till honom att jag inte fick servera honom det men att han kunde få ett glas vatten istället... vilket han tog...men sen kom han tillbaka endå och ville fortfarande ha 100 shots...hahaha.... Skönt folk man träffar på ibland!!

Därefter var det stängt och det blev dags för städning. Vi städade i hela två timmar så jag var inte hemma förren halv fem. Gissa om jag sov bort hela lördagen typ? haha...

Jag höll väldigt låg profil hela lördagen, men det tyckte jag att jag var värd...haha... Å med rätt sällskap kan det ju aldrig bli fel...hehe

Söndagen därimot spenderade jag med Betty. Det var ett tag sen sist så det var trevligt. Shoppade gjorde vi och jag fick tag på en cool t-shirt (som jag egentligen redan har aldeles för många) och en mysig kofta...(Det är ju faktiskt vinter snart ju) Lagade mat gjorde vi också och pratade om allt möjlgt! =) Vi får ses snart igen!

Om man skulle hinna plugga lite idag också kanske?? hum??

Inga kommentarer: