tisdag 2 september 2008

Studentlivet har börjat

Det händer saker vid LTH hela tiden. De tar aldrig slut (i alla fall inte så länge nollningen håller på) och jag älskar det!

I helgen var det fadderträffar, tävlingar, många lekar och en massa lära kännande. Min grupp tävlade om att få Ragattauppdraget som vi också fick. Så nu ska vi bygga oss en båt och vara med i ett "stort sjöslag" i sjön sjön. (sjön heter just sjön fast med danskt ö så därför blir det sjön sjön)

Alla lag som deltar på ragattan får vara med på ragattabalen som tydligen är en stor slaskfest som brukar avslutas med vin överallt och även endel matkrig. Overallen ska på (nog första bal med sådan utstyrsel för min del...haha). Det blir nog roligt och så får man ju träffa lite folk från de andra sektionerna.

Idag var det kårkamp på lunchen med som Väg och Vatten vann såklart!!! Vi äger!!

Sen har skolan kommit igång på allvar. Dyra böcker har jag köpt så det sved i plånboken när jag skulle betala. Jag gillar läraren i teknisk geologi också. Han verkar vara riktigt kul, pratar med typ 20 olika dialekter och springer lite fram och tillbaka i salen...haha...

Matten därimot lär jag få jobba med endel. Jag är van vid att läraren skriver kanske en tavla full kanske lite mer under en föreläsning. Men inte här. I de enorma salar som vi sitter i finns det nio tavlor totalt som fylls på mindre än en timme... Snacka om genomgångar!!

Men det är bara att ta sig i kragen och göra sitt bästa. Jag tror att jag kommer trivas bra här.

Jag måste ju säga att jag har flyttat in i mitt aldeles egna korridorsrum!! Tjohoo!!! Folket som jag har pratat med här verkar hur trevliga som hälst så de ska nog gå bra!

Dock har ja tittat på fel planlösning så jag får fundera ut lite nya saker till möblemanget (tur att allt inte köptes på en gång) Så nu är det grymt stökigt överallt och allt ligger i väskor och på golvet... Tur att de var en ganska stor garderåb annars hade jag aldrig fått plats med allt.

Har även internet för 38kr/månad... Hyfsat snabbt också. Skitbra och billigt!!

Nä nu ska jag gå och göra mig iordning, studiekväll ikväll

Inga kommentarer: