måndag 8 september 2008

Nollningen keep on going!

Det blir lite glest mellan blogginläggen nu märker jag, men tiden är typ noll.

I helgen har jag varit på min första nationssittning. Kul var det och grymt mycket folk. Det var både för, mellan och efter fest. Stannade dock bara till tre för det skulle ta minst en halvtimme för mig att gå hem (cykeln var trasig så jag har fått gå i flera dagar nu, men nu är kedjan på plats igen...skönt) Jävligt ont i fötterna hade jag efter att minst 20 pers trampat mig på fötterna och mina vita skor var allt annat än vita efter den kvällen. Att det regnade mitt i natten gjorde inte saken bättre heller, men jag hade endå en kul kväll.

I lördags var det fadderkväll med pizza och fotbollsspeland (Sverigen var inte särskilt imponerande dock) trevligt var det. Under eftermiddagen hade jag varit på festivalen woodstock utanför kårhuset. Dit gick jag igen efter faddermyset eftersom jag inte tyckte det var så mycket folk på V-café (V-sektionens egna pub typ). En lyckad kväll till den helgen.

Söndagen spenderades med familjen i Lund. Mina sista möbler monterades ihop och jag börjar kunna se ett resultat i mitt rum. Dock är det fortfarande sjukt stökigt med saker överallt och en massa grus på golvet. Damsuggaren nästa!! När jag nu ska hinna...hehe

Idag var det draggningen efter skolan (upprensningen av sjön sjön) Jag slapp bada som tur var men smutsig blev jag endå av att bära skräp. Vi hittade bl.a en massa rostiga cyklar, tunor, stora pinnar, konservburkar, ölburkar och till och med en död fisk (Usch!!).

Nu har jag försökt mig på matten ett tag och det går sådär just nu. Det är verkligen jobbigt att hinna med tre ämnen samtidigt som nollningen. Jag har fått börja sålla lite bland evenemangen för jag måste verkligen börja fokusera mer på matten. Kroppen börjar bli sliten av allt partaj och inget sovande och det är två veckor kvar....=) Jag hoppas jag inte stupar bara...hehe

Men under nästa helg är det nollelördag OCH raggatan samt ragattabalen. Sjukt spännande helg. Jag hoppas V vinner sjöslaget!!

Det var bara den där matten också....OCH geologin..."väldigt intressant" att läa sig typ 50 olika mineralers utseende och egenskaper....

Jag kämpar på....

(Måste även tillägga att under den här perioden sen jag började skolan har jag kanske som mest sett fyra-fem timmar på tv bara... helt olikt mig...jag brukar ju kunna titta två timmar om dagen annars....men nu finns inte så mycket tid till de... Fast klart idol vill jag nog se.....)

Ciao

Inga kommentarer: