torsdag 18 september 2008

nolla VS etta

Oj nu är det nog på tiden att det uppdateras lite här. Det har hänt grymt många skojiga saker sen sist.

Regattan var nått alldeles extra vill jag lova! Under dagen vid sjöslaget fick man se alla attakera varandras båtar och sjön sjön fylldes snabbt av frigolit, brädor och andra flytföremål. Jag blev riktigt imponerad på hur fort sjön städades efter varje hit (totalt tre stycken). Det fanns villiga människor som slängde sig ner i sjön och plockade skräp. (ok man fick poäng för det men endå...kallt som attans var det i alla fall så jag stod över)

Regattabalen på kvällen skulle vara en vanlig overallsittning, men alla hade varnat för matkrig fast att arrangörerna hade sagt att det var strängerligen förbjuden. Men det tog nog inte mer än 20 minuter från det att jag hade kommit in innan jag både hade öl och cider i håret!! Haha... därefter följde potatisbitar och lite annat klet över kroppen... Sjukt skoj var det i alla fall!! haha.. Det fanns dem som blev utslängda, säkert 20 stycken... så det gällde att passa på när inte vakterna såg...

Det har även varit lekar i lundagår med katapullt med vattenballonger på phöset och lådbilsrally och hinderbanelöpning... kul att titta på!

i tisdags var det även kårkamp - bilpackning. Som gick ut på att man skulle packa så många studenter som möjligt i en superliten bil. När dte var V-sektionens tur att tävla ställde jag givetvis upp och klämde in mig längst fram på instrumentbrädan med benen någonstans under ratten typ... folket därinne fick dra i mina ben för att jag skulle komma in... huvudet kom dock inte riktigt in så det fick jag vika in lite dubbelt sådär... sjukt varmt var det men faktiskt inte ås obekvämt som man kunde tro... Jag tror att vi var runt 25 stycken i bilen... sjukt många!

Igår var det filmkväll också. Phöset hade fixat en super stor gryta med godis. Hela 7 kg som alla gluffsade i sig. och två gigantiska skålar med popcorn och hur mycket läsk som hälst. Bara att ta för sig! Gissa om man var mät efteråt!! haha... Oj va onyttiga vi var... synd att vi inte var fler än vi var... det var ganska mysigt att titta på phösets två filmer och sedan 3:10 to yuma eller va filmen nu hette...

Idag är det lugn dag så kvällen bjuder på geologiläsning och matte räkning...

Och imorgon är det den stora nollegasqen. Det är imorgon som jag blir etta på LTH. Då slipper jag vara nolla längre och behöver inte smöra för verken phöset eller några jurymedlemmar igen. Det ska bli sjukt skoj att få klä upp sig i en snygg klänning.... lite som balen faktiskt fast inte riktigt..

Jag återkommer med mer info om den kvällen!

Jag hoppas bara att det blir en bra kväll för jag är verkligen grymt förskyld och borde ligga i sängen i två dygn eller nåt för att bli frisk. Men det är ju den här kvällen jag har väntat på ju... Det får helt enkelt gå endå.... även om jag har 40 graders feber....

Ciao

Inga kommentarer: