lördag 9 augusti 2008

Slut

Idag har jag jobbat min sista dag på IKEA lagret för den här gången. För jag hoppas verkligen att jag får jobba där nästa sommar igen. Jag har nog aldrig trivts så bra som där. Det är många jag kommer sakna. Särskilt Lina, Maria, Sophia och Rebecca, men även många andra. Inga att tuta på eller skratta med på rasterna.

Många av de ordinarie kommer jag också att sakna. Alla är så trevliga och glada nästan hela tiden.

Förutom det så har jag även lite annat att säga ang. mitt komplicerade liv. Från och med den förste september äger jag min egen bostad! Tro det eller ej men i morse fick jag reda på att jag hade fått ett korridorsrum. Dock inte av högsta kvalité men jag får väll nöja mig med det så länge.

Det finns dock en nackdel och det är OM jag nu kommer in i Luleå (vilket jag antagligen inte får veta förren mitten av september) så har jag både boende och inköpta möbler som jag inte vet vad jag ska göra av ifall jag vill flytta upp. Så egentligen har jag bara ett val att göra och det är att acceptera läget. Men jag ljuger verkligen om jag säger att jag inte vill gå brandingenjörsprogrammet.

Visst en liten chans finns ju att man kan nästla sig in på programmet i lund men de chanserna är inte överdrivet stora.

Det kanske är bäst för mig att bara gilla läget vare sig jag vill eller inte. i alla fall fram till jag vet ifall det blir luleå eller ej.

Jag har med andra ord fortfarande inte bestämmt mig men jag ser i alla fall lite ljusare på min framtid. Ett steg i rätt riktning i alla fall =)

Inga kommentarer: