torsdag 14 augusti 2008

Första steget mot vuxenlivet

Nu har jag gjort första steget till min flyttning. Jag har börjat skriva listor. Jag älskar verkligen att göra det, det blir så mycket enklare att hålla koll på saker då... (ja vet, lite controlfreakvarning... men endå..)

Tre listor har det blivit som jag ska fylla på allt efterhand jag kommer på nåt mer. Jag behöver nog ett par dagar innan jag har full koll på alla mina saker.

Eftersom min flytt består av tre steg har det blivit tre listor:

1. Allt som jag ska ha med mig under den första veckan då jag ska leva mitt "backpackerliv" då jag inte har fått flytta in i mitt rum än. Jag hoppas att jag löser var jag ska bo under den tiden snart.

2. Då jag har fått nycklarna till mitt rum ska jag flytta in det alldra nödvändigaste i möbelväg och liknande. Då jag fortfarande inte är 100% säker på att det blir Lund i slutändan känns det onödigt att fylla ett rum med dyra möbler som jag kanske inte ska använda sen. Snacka om att jag kommer bo i världens fattigaste rum. Jag tror att det kommer eka lite till och med. Men det är ju bara tillfälligt i 2-3 veckor.

3. Vid det här stadiet har jag gjort mitt slutliga val om var jag verkligen ska bosätta mig och studera. Det är här jag kommer fylla ut med resterande möbler och tillhörigheter och skappa mig en atmosfär som jag kommer att kunna trivas i.

Egentligen blir det nog fyra steg för om jag väljer Lund kommer jag antagligen inte bo mer än ett par månader i mitt korridorsrum för det är inget 5-stjärnigt precis. Men jag tycker omgivningen verkade jättebra. Studerade lite kartor idag och konstaterade att det är nära till det mesta: Willys, skolan, kårhuset och andra studenter.

Alla andra väljer att flytta allt på en gång men jag ska ju som alltid krångla till det lite extra som vanligt. Men jag tror att det blir bra till slut i alla fall. I slutet av september har jag nog kommit helt iordning. Men jag kommer nog endå inte spendera sååå mycket tid där för nollningen kommer nog ta en massa tid och jag längtar verkligen till att det ska börja. Nollningen verkar ju vara det absolut roligaste med hela universitetsgrejen... hehe

Men tro inte att jag inte ska satsa på mina studeier för det. Jag ska satsa till 100% samtidigt som jag ska ha en himla rolig tid tillsammans med både gamla vänner och nya vänner!

Just nu ser jag väldigt ljust på framtiden!!!!

Inga kommentarer: