torsdag 7 augusti 2008

Min nya sida

Jag försöker ta mitt liv med ro just nu. Det går väll sådär, men jag försöker i alla fall. Jag har insett att jag bara gnäller över allting hela tiden och jag tror att det är dags att sluta med det.

Det ändrar dock ingenting när det gäller frågan om jag har bestämt mig, för svaret är fortfarande nej. Jag tror inte att jag någonsin kommer att bestämma mig utan jag får helt enkelt se lite vad som händer.

Lägenheterna kommer inte flygandes över mig precis men det kommer förhoppningsvis att ordna sig det med. Jag har till o med sökt rum med delad dusch....usch...men vad ska man göra? Jag måste ju bo någonstans. Antagligen så kommer jag ha en flytt till att se fram emot. Runt jul kanske jag kan hitta nåt större och bättre.... jag får helt enkelt nöja mig med vad jag kan få, OM jag får nåt vill säga. Pendla är verkligen något som jag inte vill göra för då kommer jag gå miste om en massa kul saker och kvällsaktiviteter...

Jag vill ju flytta hemifrån med. Jag tycker att det är dags för det nu. Jag vill känna mig oberoende och klara mig själv. Vara vuxen. På riktigt!

Min bror kör stenhårt med citatet "man blir aldrig vuxen förren man flyttar hemifrån, även om man är myndig" Han har nog en poäng i det. Även ifall jag inte vill erkänna det....hihi...

Någonting positivt finns det i detta, i all min oro och tvekan. Jag har bara inte förstått vad det är ännu, men jag kommer att ta reda på det.

Från och med nu ska jag leva ett mer positivt liv. Det blir så mycket roligare då. "Det blir inte roligare än man gör sig" har jag ju hört ett antal gånger. (Hur många gånger har jag inte sagt detta då??, men den här gången ska jag försöka på riktigt)

Det kan vara min näst sista dag på jobbet idag (jag vet fortfarande inget om nästa vecka) och det ska vi fira med att käka pizza till lunch. På kvällsskiftet på alla torsdagar ordnar ikea så att man kan beställa pizza från en pizzeria vilket jag tycker är hur skysst som hälst. Man får dock betala för pizzan själv, men endå.... skysst att de hämtar den åt en i alla fall....

Eller ja, fira å fira... mer tar farväl. Jag kommer sakna ikea, alla medarbetare och "min" truck hur mycket som hälst... Ses snart igen hoppas jag!!

Inga kommentarer: