onsdag 7 november 2007

Smålands museum (+ lite till)

Idag har jag varit i växjö med klassen och några till. Vi var på Smålands museum. Ganska intressant och höra alla historier. Den bästa var han som föreläste om när sverige förberedde sig för krig för x antal år sedan.

När vi skulle åka bussen hem fanns det två att välja på. Jag och thea hamnade i den första och det hade jag inget emot. Säterna var mycket bekvämare i den bussen plus att han körde fortare än den andra bussen så jag hann komma till skolan och cykla nästan halvägs hem innan den andra bussen ens kommit förbi trafikljusen i centrum =)

Sen på eftermiddagen var det dags att åka till musikskolan. Spelade lite trumpet sen gick jag ner till gemöskolan för min första dans träning på tre veckor! Det var kul, men lite svårt att komma ihåg alla kombinationer efter så lång tid.. =/ Efter det gick jag tillbaka till musikskolan och spelade trumpet 30 min till innan jag körde hem.

Jag har tydligen inte varit så duktig på att sköta om min hals idag så den har blivit sämre...igen... Nu kan jag knappt prata, får viska för att få fram en del ord... jobbigt....hoppas det går över snart!

Till sist vill jag även påpeka ett grattis till Betty och bella som klarat teorin idag!

Inga kommentarer: