onsdag 7 november 2007

Det borde inte ha hänt

Idag när jag kom till skolan stod flaggan på halv stång utanför skolan. En 15 årig tjej från min skola omkom igår efter en trafikolycka på 23:an i söndags. Sånt känns! Hårt. Jobbigt. Sådant borde inte hända. Alla borde få en chans att leva ett långt och lyckligt liv, men tyvärr blir det inte alltid så.

Jag kände henne egentligen inte, och jag kan inte ens gissa vad hennes familj och vänner går igenom just nu. Men jag antar att de inte har det särskilt lätt.

Tänk om det hade varit jag? Tänk om det hade varit någon som jag känner? Jag kan inte ens gissa hur jag skulle reagera i en sån situation. Jag kan bara hoppas att jag aldrig behöver uppleva det.

Fast jag endast vet vad hon hette och har sett en bild på henne så tänker jag på henne!

Detta inlägget tillägnar jag dig!

Till alla där ute: Ta hand om varandra!!!

Inga kommentarer: