söndag 4 november 2007

Slutet på Lovet

Nu har ja inte skrivit på ett par dagar, men de beror på att jag har varit på Öland och tagit de lugnt och skönt. Precis vad som behövdes för att stärka sig lite. Mitt besök på Öland blev inte så långt eftersom jag tog tåget hem en dag tidigare än resterande familjemedlemmar. Jag skulle nämligen till Bellas 18 års fest!! =)

Nåväl på tåget fick jag sitte vid en trevlig lite dam hela vägen från kalmar till alvesta, där skulle hon av och då kom de en stor man, med betoning på stooor, och satte sig jämte mig. Han luktade inte så värst gott heller. Han sa även att jag kunde få sitta vid fönstret fast de egentligen var hans plats. eftersom "flickor brukar vilja göra det", sa han. Men jag ville inte sitta inklämd mellan honom och fönstret så jag sa bara artigt att jag skulle av vid nästa station (vilket var sant) så de skulle vara smidigare för mig att sitta yterst. Och de tyckte ju han me.

Efter en stund kom det även en ung kvinna i högklackat förbi där jag satt, och vad sitter fast i hennes klack om inte toapapper.... =) de var minst 20 cm långt och hon märkte det inte alls.....jag trodde bara att sånt hände på film...haha... inte äns när hon satt sig med benen i kors märkte hon de....hehe....

När jag sen kom fram väntade jag i tio minuter på att gabriellas tåg skulle komma in. Sen gick vi hela vägen hem till mig (Vi gick faktiskt fem minuter fortare än vad jag hade räknat med) Skönt väder var de också.

Sen på kvällen åt vi lite kräm så vi inte skulle vara så hungriga (Som förresten hade ett utgångsdatum från i slutet av juni i år =) ). Jag vet inte riktigt hur den har kunnat stå i kylen så länge men eftersom den var oöppnad så hade den mirakulöst klarat sig och vi åt upp hela förpackningen.

Därefter gjorde vi oss iordning och även jonna kom förbi (sorry att jag inte hörde dörrklockan hehe) så när vi var klara så gick vi iväg till festen som låg borta vid Ormakulla. Vi räknade stegen dit bort. det var endast 250 steg!!! Jag är klasr den som hade närmast!!! hehe....

Det var en jättetrevlig kväll och jag hade jättekul... grattis bella en gång till! Bella fick en trumpet i mindre skala som några ville att ja skulle spela på, fast de tog ett tag innan jag fattade hur man skulle spela på den...hehe... om ja ska spela trumpet så föredrar jag äkta vara...hehe

Gabriella och jag kom hem vid halv tre ungefär och vi var nog inte i säng förren närmare tre, så de var ju skönt och sova till efter elva...hehe.... och såhär dagen efter är jag ganska trött och kommer förmodligen att somna någon gång under dagen. Jg har även lite skrovlig röst och ganska ont i halsen. Hoppas att det försvinner tills imorgon när skolan börjar igen.

Avslutningsvist kan jag bara säga att jag har haft ett väldigt kul lov och ser redan fram emot jullovet =)

Inga kommentarer: