torsdag 15 november 2007

Konsert i växjö!

Vad gäller min extremt jobbiga förkylning så kan jag glädja med att huvudvärken var bort när jag vaknade, men istället hade jag fått fruktansvärt ont i halsen istället. Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Nåväl, skola blev det ju endå.. jobbigaste dagen i veckan till på köpet.. börja med fysik och avsluta med 95 minuters matte.. Kvällen blev åtminstonde roligare!

Då var det dags för Konserten uppe i växjö. Jag hade tillomed sett till så att vinterdäcken var på nu när det är halt och alla säten i bilen var på plats. Sen visade de sig att bara två skulle åka med mig upp, nämligen hanna och julius =) Men vi hade trevligt i bilen, efter en liten felkörning hittade jag också till parkeringsplatsen =)

Själva konserten var bra, och jag tycker att de var duktiga på att spela! Det är i sådanna lägen man önskar att man kunde hälften så mycket som dem! Jag roade mig också med att konstatera att mellan varje låt bytte horn-spelarna plats med varandra. och en liten gubbe som spelade klarinet såg jättekissignödig ut större delen av spelningen plus att han var jätteröd i ansiktet stackarn...hehe Han som presenterade låtarna, som i stort sett var endast filmmusik från ex. Starwars, indiana jones, harry potter, superman, mio min mio, jurassic park, ET mm var rätt kul och lyssna på med. Jag diggade hans superman rörelse!!

Dirigenten måste jag också komentera. Han behöver nog inte gå på nåt gympapass den här veckan iaf... så mycket som han rörde på kroppen och särskilt armarna så har han fått sin kondition. Han såg till och med lite svetig ut ibland. Jag tror att Robert ligger lite i lä där faktiskt hehe!

Efter konserten bestämde jag, hanna, julius och jonathan, som skulle åka med mig hem, för att gå till MAX och äta hamburgare för vi var hungriga. Sen bar det av hemmåt! Trots att det var mörkt, halt, vägarbeten, konversationer i bilen, och musik tycker jag att jag körde lugnt hem... det där med helljus får jag nog öva lite mer på dock...hehe...

Sen ska jag också tilläga att jag har ett grymt lokalsinne!! (särskilt i växjö!...lr inte....)

Nu är klockan över elva och det är dags att sova!
God natt!

Inga kommentarer: