tisdag 17 juni 2008

Truckutbildningen

...har börjat.

Hela dagen har vi gått igenom läroboken och information har bara mattats fram. Även en hel del skrämselpropaganda har tillkommit. Det är nästan att man ångrar att man ska köra truck me tanke på alla olyckor som kan hända och HAR hänt. Usch

Men tar man det bara lugnt så ska det nog gå bra. Det här ska ju bli en rolig sommar där ja får lära mig en massa nya sakar. Alla jag har träffat idag verkar så trevliga, så det är ju positivt!!

Det är bara ett teoriprov på torsdag som ligger imellan. Tydligen måste man göra ett prov på internet hemma innan som man måste bli godkänd på för att få göra det skriftliga på torsdag morgon kl. 07.00.... Varför två stycken? räcker de inte me ett??

De följande två dagarna ska ja lära mig köra truck på så själva teoribiten måste ja klara av hemma. Det brukar ta mellan 4-8 timmar att göra internetprovet och det är egentligen inte så mycket, men det känns endå tajt med tiden.

Jag ska plugga i stort sett varje ledig minut...hehe... fast pauser måste man ju ha annars blir man ju knäpp...

Jag har även fått mina arbetskläder idag. Det är inte så överdrivet snygga och Förjävlig passform men de får väll gå endå. livrem tack!!

Inga kommentarer: