onsdag 18 juni 2008

Första trucklektionen

Att köra truck första gången i sitt liv är en riktig upplevelse må jag säga....haha...

Det gick faktisk ganska bra trots att det är bakänden som svänger och inte framänden som på en bil. Pedalerna är inte heller de samma utan det finns en stopp knapp och en för framåt och en för bakåt. Inget växlande alls, i alla fall inte i den trucken jag hade.

När jag sen skulle köra bil på eftermiddagen kändes det lite felvänt haha....

Vi fick hämta pallar och köra runt dem i lagret och sedan sätta tillbaka dem, ganska kul var det i alla fall.

Därimot har jag fått veta att IKEA är överbemanat vissa veckor så 47 st av praktikanterna (Däribland jag) har fått avdrag på en vecka. Det är ingent jag kan göra åt, hur trist det en är. Jag är med andra ord ledig nästa vecka helt och hållet.

Därimot finns en chans till att de kompenserar detta genom att en del av oss får en vecka i slutet av sommaren. Även att den veckan inte passar mig så bra, hoppas jag att jag får den.

Fast 6 veckor är ju bättre än inga (trots att 7 hade varit ännu bättre)... nåväl bara att tacka och ta emot... eller inte tacka precis, utan acceptera....

"Livet är hårt" som en viss lärare en gång sa...

Inga kommentarer: