fredag 6 juni 2008

Sista tiden med TE05

Jag har inte skrivit på ett par dagar nu, men det beror på att det har varit så sjukt många roliga aktiviteter de senaste tre dagarna som har gått. Det är kanske en av de bästa tiderna i mitt liv.

Först ut i tisdags var det studentbal. Det var hur kul som helst. Frissan tog dock två och en halv timme så jag fick lite brottom mot slutet. Men jag tyckte själv att jag blev jättefin i min underbara klänning och frisyr. Hela kvällen var lyckad och det blir verkligen en kväll att minnas.

Dagen efter Hade vi en heldag med klassen. Sista dagen före studenten med TE05. Vi var först ute i Sam's Camp och lekte flera olika lekar. Det var jättekul. Synd bara att inte mitt lag vann. Vi hann även med att sola och slappa innan vi åkte tillbaka till Älmhult.

Senare på eftermiddagen samlades alla hemma hos Jonathan för att klä lastbilen som vi skulle åka på. Den blev tillslut klar och blev den särklast snyggaste fordonet.... =)
Det var kul att Andreas (min klassföreståndare) också var med, även stefan. Andreas läste upp gamla presentationer som vi hade skrivit i ettan och sen fick man gissa vems det var. Det var skitskoj.

Andreas, Anton A och Alex G-Ö åkte även lite vattenskidor. Det såg sjukt skoj ut men vattnet var kallt, annars hade jag kanske velat pröva. Andreas våtdräckt var bäst!

Med andra ord en helt lyckad dag tillsammas med TE05.

Igår var det då den stora dagen. STUDENTEN!!!!!!! Vi började med väldens bästa champagnefrukost hemma hos Andreas. Snyggt hus! Därefter gick vi till kyrkan (som gjorde jätteont i mina fötter....jag hade valt fel skor) Där blev det sång, musik och tal. Även en del tårar kom från olika håll.

Därefter gjorde jag den längsta promenaden i mitt liv (kändes det som) tillbaka till skolan. Mina fötter mådde verkligen inte bra i de skorna. När jag kom fram fick jag göra ett stopp hos skolsystern för omplåstring av fötterna.

Sen blev det studentlunch och alla klasser var samlade i matsalen. Det var konstig mat men stämningen var på topp. Här blev det ännu mera tal. Ett från rektorn som nog var det dystraste tal jag hört på länge och flera kreativa och roliga tal från varje klass. Det blev även stipendiumutdelningar.

Efter det hade varje klass en stund för sig själva som vi spenderade med att jag visade gamla kort och filmer från våra tre år tillsammans från alla utflyckter klassen har haft. Det var mycket uppskattat och det blev en hel del skratt.

Sedan gick vi ut för att plantera ett äppelträd i en av skolans ljusgårdar (tradition för teknikprogrammet) Vi skrev även en liten hälsning i varandras studentmössor innan det var dags att gå iväg till gympasalen. Innan vi gick fick vi en kram av andreas och här var dt många tårar som föll hos många. Jag kommer aldrig att glömma denna stund.

I gympaslaen sedan trappades stämningen upp till max och utrusningen var hur kul som helst. Vi sprang ut till metallicas låt "wiskey in the yar". Efter en hel del kramar och gratulationer från släkt och vänner samt ett skobyte vandrade vi ner till torget och åkte ett par varv i vår lastbil på flaket. En glädjes stund.

Därefter sa vi hej då och åkte sen hem till nog det största kalas jag någonsin haft. Det var supertrevligt.

På kvällen bar det av till Speakeasy på sista studentfesten. Det var toppen, fast lite besviken blev jag att det inte var allt för många från klassen som kom. Men jag röjde runt med betty & CO och hade en trevlig kväll.

Nu dagen efter är jag både glad och ledsen. Det är underbart att slippa alla läxor men sorgligt att TE05 har slutat att existera. Jag hoppas att jag kommer träffa de flesta snart igen!!!! Min första tanke på morgonen som jag kommer ihåg var att jag tänkte på klassen.

Men nu öppnas alla möjligheter inför framtiden!

Inga kommentarer: