torsdag 12 juni 2008

Luleåresan

Efter fyra flygturer (mellanlandning) är jag nu hemma igen.

Va kan man säga om Luleå då? Första intrycket var inte det bästa...hehe...regn, kallt, blåsigt, krångel med stadsbussarna samt ett gäng killar som snarkar något fruktansvärt.

Jag kände mig himla bortkommen när jag kom fram mitt i natten på måndagen. Jag skulle sova på ett vandrarhem i en sovsal tillsammans med andra som jag inte känner. När jag sen kom fram till att de snarkade högt som f*n blev jag inte glad, jag sov inte mycket.

Dagen efter skulle jag ta mig upp till universitet fick jag utstå åtta bedrövelser med bussarna kändes det som innan ja kom fram, men när jag väll var framme hittade jag några schysta människor som jag satte mig brevid.

Efter lite presentationer och lekar lärde vi känna varandra och vi fick lyssna på lite föreläsningar från lärarna. Den om brandingenjörsutbildningen tyckte jag var intressant. Därefter åkte vi på guidad tur i luleå och fikade på konsertens hus. Därefter var det fri tid och vi hade det riktigt kul tillsammans.

På kvällen blev det grillbuffe med underhållning =) Vi tittade även på fotbollsmatchen efteråt. Inte för att jag gillar fotboll men gu va trevligt det var. Å sverige vann ju!!

Vi var fyra stycken som skulle titta på brandingengörsprogrammet, tro det eller ej men det fanns en till från Älmhult och de andra var från växjö och ljungby. Är inte världen liten ibland?!?

Efter en lyckad dag åkte jag tillbaka till vandrarhemmet för att utstå ännu en natt av snarkningar (dock inte riktigt lika mycket för jag hann somna innan de andra kom, men jag vaknade vid tre tiden endå...)

Nåväl, andra dagen åkte vi runt och tittade på olika studentbostäder. Några var skitfina och några var inte lika fina...

Därefter var det slut och mitt flyg skulle inte gå förren efter 7 så ja hade många timmar kvar att roa mig på. Jag var som tur väl inte ensam utan vi var ett gäng som gick till MAX å käkade, tänk att man kan vara på MAX i två och en halv timme utan att ha tråkigt. Det känndes som jag fick tio nya kompisar på väldigt kort tid. Alla var så himla trevliga.

Jag har nog alldrig raggat upp så många telefonnummer och mailadresser på en och samma gång...haha

Därefter fick vi typ springa till flygbussen för att hinna och sen hade vi ett par timmar till att göra ingenting på på flygplatsen, fast vi hade hyfsat kul endå tycker jag.

Flygresorna gick bra men första planet blev försenat tio minuter så ja fick springa för att hinna med mitt andra plan.... (Det började bli en vana...hehe)

Och nu är jag hemma och har många intryck att ta in.

Kan jag tänka mig att flytta till Luleå då?? Första intrycket var som sagt inte det bästa, men det verkar ut som det är ganska lätt att hitta kompisar. Luleå är förövrigt en hyfsat trevlig stad och jag kanske kan f möjlighet till att lära mig åka skidor på riktigt, så varför inte?? Kommer jag in på brandingenjörsutbildningen i luleå men inte i lund då är chanserna stora att jag drar till norrland. Dock inte för evigt, jag vill så fort som möjligt komma ner till söder igen =)

Jag kommer ju att sakna mina vänner och familj så otroligt mycket om jag flyttar till Norrland så jag hoppas verkligen att vi ses så ofta som möjligt endå ifall det blir så.

De underbara människorna som jag känner här kastar jag inte bort så lätt!!

Inga kommentarer: