lördag 1 mars 2008

Svetsblänk

Som sagt så hade jag lite problem med mina linser igår och de blev inte bättre när jag tog av dem på kvällen. De var mycket torra och efteråt känndes det som om jag hade fått svetsblänk.

Svetsblänk kan man få vid svetsning om man tittar på det ultravioletta ljuset. Då skadas hornhinnan och det känns som man har fullt med grus i ögonen och det gör ont varje gång man blinker och stänger ögonlocket. Sådana problem hade jag i två timmars tid igår innan jag gick och la mig, jag lyckades ändå somna relativt fort och när jag vaknade kändes det bättre. Men det verkar fortfarande lite svulna och jag vill mest blunda hela tiden. Nåväl, det blir nog bättre snart.

Inga linser under helgen i alla fall (fast det brukar jag ju inte heller ha). Ögonen behöver nog vila lite, så att det är fit for fight på måndag igen.

Inga kommentarer: