söndag 16 mars 2008

ESC

Charlotte Perrelli vann gårdagens melodifestival. Jag tycker att låten var helt okey och att det var kul att hon vann. De flesta låtarna tyckte jag faktiskt var värdiga vinnare.

Det blir intressant och se hur det går i Belgrad i maj. Tyvärr kommer inte jag att kunna se finalen vilket jag tycker är trisst. Jag kommer därimot att se semifinalen innan där Charlotte tävlar. Då ska jag heja =)

Anledningen till att jag inte kan se finalen är att jag är inte hemma den dagen. Jag fick höra på radion i morse att det är samma helg som jag är i Örebro. Jag tycker det är skittrist faktiskt. Jag har blivit lite av en schlagerföljare på sista tiden.

Det sjuka är att jag tror inte det är meningen att jag ska se Charlotte i finalen (om hon kommer dit, men det tror jag) för förra gången hon var med 1999 så missade jag finalen på grund av att jag skulle upp så pass tidigt dagen efter (Skulle iväg nånstans minns jag, kan ha varit ett scoutläger) att jag fick inte titta på det då.

Så så fort Charlotte är med så missar jag finalen. Hur typiskt är inte det då!! Nåväl, jag får väll nöja mig med att se reprisen.

So long!!

Inga kommentarer: