lördag 22 mars 2008

fortfarande sjuk

Jag mår om möjligt ännu sämre idag, än vad jag gjorde igår. Det här känns inte alls bra. Imorgon ska vi har kalas och det kommer hit flera stycken. Jag kan ju lika gärna låsa in mig på mitt rum då jag inte kan kommunicera på andra vis än charader. Jag överdriver verkligen inte. När min hals är som värst så går det inte och få fram ett enda ord.

Jag har provat allt. Druckit varmt, tagit äckliga halstabletter och smörjt in mig med vicks hela dagen. Det gör ju inte saken bättre av att jag har smått huvudvärk och fryser hela tiden. (när jag inte fryser så svettas jag istället. Vilket är bäst? Pest eller kolera??)

Jag får skärpa till mig nu. Jag skulle gjort hur mycket som helst idag, men jag har verkligen inte orkat. Har mest halvsovit hela dagen. Det enda possitiva med den här dagen är att Peter är hemma. Det var ett tag sen sist brorsan! Jag önskar att jag kunde prata med dig istället för att hålla på med mina löjliga charader.

Jag ber om en bättre hälsa. Är det någon som hör och kan hjälpa?

Inga kommentarer: