fredag 21 mars 2008

sjuk

Idag har varit en tung dag. Den började med lite lätt feber, som gick ner efter att jag hade drogat mig med alvedon. Jag funderade länge i morse om jag skulle gå till skolan eller inte, men jag bestämde mig för att göra det ändå. Vi hade nämligen nationellt prov i fysiken idag och om jag inte hade gjort det idag skulle jag haft fyra prov veckan efter påsklovet. Det hade nog inte gått så bra.

Nåväl jag hoppas att jag gjorde rätt beslut med att göra provet idag, trots huvudvärken. Jag vill så gärna lyckas med i alla fall ett av Lars prov. Det tycker jag att jag är värd.

Efter det nationella provet i nästan fyra timmar var det både räkning i hållfasthet, matte och kemi. Snacka om att mitt huvud är slut.

Just nu mår jag rätt pist faktiskt, men jag hoppas att det ska gå över till imorgon. Jag har mycket att åstakomma med det här lovet så jag har inte tid att bli sjuk. Jag kan verkligen inte prata just nu. Mina stämband har slagit en knut över sig själva och allt jag kan få fram är några väsande ljud. Det känns hur handikappat som helst att inte kunna prata. Jag hoppas jag får min röst tillbaka snart.

Jag känner mig som sjöjungfrun som lovade bort sin röst till Ursela mot att få ett par ben så att hon kunde få träffa sin drömprins. Skilnaden är att jag redan har ben. I need my voice!!!

So long

Inga kommentarer: