onsdag 12 mars 2008

Jag älskar äventyr!!

Idag har jag varit både på musikskolan två gånger och dansen. Jag börjar komma igång med dansen nu efter det långa uppehållet men jag får nog öva lite på koordinationen. Jag tycker jag glömmer fort kombinationerna. Jag får nog öva hemma lite. Om jag hinner.

Just nu är det miljontals saker att göra och jag känner stressen komma över mig. Då är det ju underbart skönt med en slappdag hit eller dit. Som igår. Då var jag med betty hela eftermiddagen och kvällen. Man kan faktiskt prata om allt med dig. Fast det viste jag ju redan =)

Jag och pappa har även hunnit med och räkna lite fysik idag. Det känns bra med tanke på det stundande nationella. Det har jag med lite ångest för men det kommer att gå bra. Det måste det göra.

Snart fyller jag år med. Egentligen så har jag ingen brådska med det. På ett sätt vill jag för alltid leva kvar i nuet och inte behöva tänka på framtiden, men på ett annat sätt vill man ju veta vad framtiden har att ge. Allt känns bara så främande. Vad kommer egentligen att hända efter sommaren?? framför allt: Var sjutton kommer jag att bo igentligen? vart vill jag bo? fast det hänger ju ihop med var man pluggar. Vart vill jag plugga då?

Alla dessa frågor som man bara vill ha svar på, men som ingen kan svara på. Det är sådant som man får ta med tiden och hoppas på det bästa. Jag hoppas på det bästa. Det brukar ju bli så på slutet.

Tänk när man var liten och gick på dagis då var ens största bekymmer om man skulle leka med tågbanan eller om man ville höra en saga. Det var tider det. Då behövde man aldrig oroa sig för något. Fast det är klart att det känns skönt att den tiden är förbi nu. Man får försöka se livet som ett äventyr och försöka se tjusningen i alla åldrar.

som rubriken säger: Jag älskar äventyr!!!

Inga kommentarer: