måndag 7 april 2008

Skolsystern...

Idag vaknade jag upp till världens magvärk. (Fast den började redan igår kväll) Det är fan inte kul att va tjej ibland. Mensvärk suger!

Jag tog klart en alvedon på morgonen men jag behövde en till vid tio tiden. Tro ni inte att jag har glömt alla hemma! Jag höll på och storkna av verk så jag bestämde mig för att gå till skolsystern och höra om jag kunde få en. (För en gångs skull var hon på plats när man behövde henne. Fast hon var precis på väg att gå så det var precis att jag fick tag på henne) Men jag fick en alvedon så då blev jag glad.

Men snacka om att jag blev förvånad när hon plockade fram min journal och skrev "Alvedon för magont, 500 mg". Behövde hon verkligen skriva i det?? Seriöst?? till och med hur mycket. Lite paranoid kan man tycka. Är det verkligen så viktigt?? Inte konstigt att man undviker skolsystern om man kan!

Nu ska jag i alla fall börja plugga lite för ikväll är jag barnvakt. (varför infaller det alltid när jag inte är på topp?) Jag får tar med mig alvedon så att jag klarar av och stå idag.

Ciao

Inga kommentarer: