lördag 5 april 2008

Fredag

Igår var jag aldeles för trött för att blogga så jag får säga Grattis på födelsedagen i efterskott till min bror. Jag hoppas att du hade en bra dag.

Min dag idag är dock inte den alldra bästa. Det enda jag tycks göra är att ladda upp inför en ångestfylld dag imorgon. Det spelar ingen roll ifall det är fredag och helg jag känner bara ångest endå. Jag fattar inte att jag låter mig själv frivilligt genomlida en till lika hemsk dag, som för ett halvår sedan. Det är nämligen dags för högskoleprovet igen och jag känner mig ännu mindre förberedd den här gången en förra. Alla säger ju att det ska gå bättre andra gången man gör det, och det ökar bara pressen.

Nu vet jag ju hur det är och det var hemskt. Jag längtar inte. Kan vi inte bara hoppa över morgondagen? Please!

Om det finns mirakel så vore det bra lämpligt om de ville visa sig imorgon. Jag är inte den som tror på högre makter precis, men om det finns nåt, så hoppas jag att de tänker på mig.

Med allt som händer i skolan så känner jag mig bara så stressad. och när jag är hemma (och inte pluggar) händer ingenting. Ingenting. Inget att se fram emot, möjligtvis Örebro-resan men det är ju månader kvar till den.

Nåväl I will survive. Det som inte dödar en stärker en!

Inga kommentarer: