söndag 27 april 2008

Ljudtekniker

Den här helgen har varit något ut över det vanliga, och sånt gillar jag =)

Jag har nämligen varit "ljudtekniker" på ungdomsrevyn här i Älmhult. Det var ganska svårt, det var totalt åtta mickar att hålla reda på. Fem stillastående och tre trådlösa som cirkulerade hela tiden.

Musiken skulle vi också sköta. Fast jag och hanna var ett bra team tycker jag, och i det stora hela gick det jättebra.

Men jag ljuger om jag säger att jag inte gjorde bort mig, för det gjorde jag. Speciellt på den första föreställningen. Jag glömde sätta på micken ibland och ibland hördes det jättesvagt och ibland hördes det alldeles för starkt. Vi glömde till och med att sätta på musiken vid nåt tillfälle så stackarna som var på scenen då viste inte riktigt vad de skulle göra...hehe... Men det var bara ett par sekunder så jag tror inte att det gjorde så jättemycket.

Det roliga var att hon som höll i det tyckte att vi var jätteduktiga, fastän det var första gången för oss och hon vill gjärna att vi hjälper henne fler gånger. Är jag ledig så ställer jag mer än gärna upp!! och vi fick som tack för hjälpen ett litet gosedjur. Jag fick en Nasse och Hanna fick en Ior. Jättesöta!!

Vi fick till och med beröm av ingelas (hon som höll i det) sambo, vilket inte är vem som helst. Han har nämligen medverkat i den riktiga Älmhultsrevyn ett par gånger.

Med andra ord har det varit en mycket uppskattad helg och jag gör gärna om det om jag får ett nytt tillfälle!

Det här lever jag nog länge på!!

Nu är det dock söndag och det roliga är över. Tillbaka till verkligheten och läxorna...suck...

Inga kommentarer: