torsdag 31 juli 2008

Det spelar ingen roll! Fatta det....

Innan jobbet idag fick jag höra något som gjorde mig arg och irriterad. En vuxen man som klankar ner på invandrare och påstår att de bara får en massa fördelar i Sverige och har ingenting här att göra. Den människan snackar bara en massa skit! De har det fan i mig inte lätt här, snarare tvärtom.

Jag är medveten om att det finns invandrare som är inblandade i kriminella saker men det är långt ifrån alla. Alla ska ju inte behövas dras över en kam.

Hur många svenskar har inte flyttat utomlands då? Tusentals! De är också invandrare då! Exempelvis hur många svenskar har inte flyttat till England? De är alla invandrare men de anses kanske inte som de eftersom de har samma hudfärg och liknande kultur.

Så bara för att man har en annan hudfärg, religion eller kultur så blir man nedvärderad till absolut ingen nytta.

Jag fick även höra skitsnack som "jävla jogoslaver" och då fasen blir jag arg. Först och främst så finns inte jogoslavien längre utan de består av en massa andra länder nu, och varför skulle de vara "jävla"??

De är minst lika duktiga som alla andra och kanske till och med bättre på vissa saker. Den här människan har definitivt krympt i mina ögon och är i bästa fall lika stor som en amöba. (En skamlig en)

Sådanna uttryck funkar inte i min närvaro, så är det och ni som känner mig fattar varför!

Anklaga inte folkslag för något som ni inte vet ett dugg om! Lär känna dem istället och döm dem efter deras personlighet istället för hudfärg.

Innerst inne dömer vi alltid folk även om vi vill eller inte. Så är det men man behöver ju inte göra saken värre genom att sprida falska ryckten. Ta reda på fakta först!

Jag önskar att de fanns fler som tänkte så här, då skulle världen antagligen bli en mycket mer harmonisk plats för alla att leva i!

Inga kommentarer: