onsdag 16 juli 2008

Skyttelansvarig

De kan man kalla att jag var idag. Det var roligt med lite andra arbetsuppgifter och kul med lite ansvarstagande också. För den som inte riktigt vet vad skyttel är så är det den containern som går mellan syd och nord med last och mitt jobb var att se till att töma den när den kom till nord. Totalt tömde jag den fem gånger och de var olika mycket lastade var gång.

Bästa gången var den sista. Då kunde jag allt så pass bra att jag inte behövde fråga någonting. *Stolt!*

De kan jag tänka mig att göra fler gånger. Jag fick ju klart köra lite i 21 kön därimellan me så att de inte skulle bli långtråkigt, fast det var lugnt i den kön idag så man hann ju både snacka och chilla lite med kompisarna runt omkring utan att ha dåligt samvete...haha..

Och imorn ska jag få lossa min första riktiga container om det inte blir några ändringar. De ska bli kul att lära sig nya saker. Å jobba med tillsammans med andra människor är ju också positivt.

En bra dag idag alltså (jag har verken kört på någon eller något märkbart eller tappat något....jag lär mig!! haha)

Ciao

Inga kommentarer: