fredag 18 juli 2008

Tur att det finns...

....nödstoppsknappar på alla maskiner...haha...

Idag skulle jag ju inte göra bort mig men det gick väll så där...jag skulle banda en pall och glömde dra ut gafflarna innan jag körde iväg pallen på bandet vilket bidrog till att allt välte och enda sättet att få stopp på maskinen var att använda nödstoppsknappen...haha

Men det var inte så farligt som de lät, det var bara att lyfta upp pallen på rätt sätt och starta maskinen igen med lite hjälp...hehe

Eftersom det var en lätt pall med inget ömtåligt i så gick det ju smidigt och bra endå. Tur att maria var där och hjälpte till. Sicket teamwork!! =)

Jag har nog inte staplat så många pallar på så kort tid som jag ar gjort idag..hehe...minst 60 halvpallar i alla fall var de.

Dagens goda gärning är nog att jag för bara några minuter sen blev kund hos telenor. Jag köpte mobilt bredband (men det var endast för att det var min bror som sålde)

Det var gratis i två månader i alla fall och gratis är ju gott. Vill jag inte ha de längre sen så är det bara att säga upp det utan kostnader. Då hinner jag ju se hur bra det funkar i älmhult och på min förhoppningsvis nya adress som jag kommer ha om nån månad, eventuellt hinner jag prova det på öland med. I så fall är de första gången vi har internet på öland, de hade ju vatt lite lyxigt!

annars i helgen väntar städning tror jag nog och så ska jag väll handla lite också. Jag får se lite vad jag gör...

Ciao

Inga kommentarer: