tisdag 1 juli 2008

Första dagen

Nu har jag avslutat mitt riktiga första arbetspass på IKEA DC. Det var ganska kul men jag tycker nog att det var lite FÖR händelserikt. hehe

Först råkade jag förstöra en ikeapall, så att jag fick byta ut den. För att en stund senare välta två lådor så att de föll i marken, varav lite av innehållet föll ut. Men jag hade tur i oturen eftersom innehållet var plastbunkar som klarade sig alldeles utmärkt. Men de är väll så här det ska vara första dagen och allt. =) Det gjorde absolut ingenting och de var snälla och hjälpsamma mot mig. En olycka händer ju så lätt. Lite jobbigt bara att allt hände innan frukosten, hehe...

Ja det var väldigt tungt imorse att behöva gå upp kvart i fem på morgonen men det gick hyfsat bra endå. Därimot så hände faktiskt en sak som inte alls var kul, nämligen att jag höll på att bli påkörd av en annan truck och vejade precis i sista sekunden, dock rakt mot en stolpe med en massa lådor runt om. Men jag vejade undan dem med i sista sekun,d men nog blev jag lite chokad allt. Men ganska skicklig undanmanöver av mig, om jag får säga det själv. =)

Jag har även ringt Netonnet angående min dator. Skickar jag tillbaka den kommer jag att behöva betala 700 spänn för att de ska återställa den. Rena rånet. Hur f*n skulle jag kunna se utanpå datorn innan jag startade den att internetanslutningen inte fungerade?!?!

Pappa har dock en sista idé som vi ska prova och jag hoppas verkligen att det funkar, annars vet jag inte vad jag gör. Snälla turen, ställ dig på min sida, i alla fall för den här gången!!

Inga kommentarer: