tisdag 5 februari 2008

Studiebesök

Igår var ja barnvakt igen... Han är så gullig så... Den här gången spelade vi hockey i vardagsrummet med klubbor som inte gick längre upp än till knäna... snacka om att man var lite sne i ryggen sedan...Fast vi hade kul i alla fall...=)

Idag var vi på studiebesök på Älmhults gjuteri. Det var ganska intressant.,

Guiden började först med lite introduktionsinfo om företaget och han sa bl.a. "Se nu upp för truckarna" (Som om de skulle fara förbi huller om buller hela tiden... fast en del fick man faktiskt flytta sig för) Han sa också att vi inte skulle luta oss mot något där inne eftersom det var sotigt överallt. "Speciellt inte ni med ljusa jackor" (och då tittade han på mig! Jag hade ju min ljusrosa jacka på mig) Sen pratade han lite till och precis innan vi gick ut sa han igen...."kom nu ihåg att akta er för truckarna och du rör inga väggar" (Och så peckar han på mig!!) Jag kände mig lite utpeckad...hehe...fast de var ju tur att han varnade mig...hehe

Jag tyckte dock inte riktigt om öronpropparna som vi fick... Mina öron är för smala för sånt... De bara trillar ut....suck...

ja ska också nämna att på kemin efteråt (efter ca 3 timmars hålltimme) var stefan nog lite virrig. Vi skulle titta på en film och han började montera upp projektern. När han sedan hämtade filmen så var det ett VHS band!! Alltså fick han gå och hämta TV:n och videon istället. Så allt slit med projektorn var i onödan...

Nu ska jag snart om några timmar iväg till Tonhöjden och spela...Konsert i osby på Lördag! Vi får väll se hur de går!

Inga kommentarer: