onsdag 13 februari 2008

Hur kan allt bara vända?

En liten varning: (om ni inte vill läsa om nåt negativt så bör ni nog hoppa över detta)

Allt som kändes så bra igår! Det känns bara skit idag! Det här är en riktigt skit dag! Allt går fel och ingenting känns roligt!

Bl.a så var det hur struligt som helst med att söka jobb, betala in till högskoleprovet och när jag skulle spela in ett tv program så glömde jag ju såklart och stoppa in ett band i videon. Så det programet kan jag se i stjärnorna efter!

Nåväl det värsta med dagen var ändå mitt besök hos syon! Det var inget muntert! Nu har jag bara fått saker och ting ännu klarare över hur jävligt höga intagningspoäng som krävs för att komma in på de utbildningar som jag vill gå. Just nu känns det som jag kommer sluta mitt liv med att bli kassör på maxi =) (ingen verkar förstå hur jävligt svårt det är för mig att komma in på dessa utbildningar, alla bara säger att allt ordnar sig och du kommer visst in, men jag börjar faktiskt tvivla)

Mitt sista hopp är högskoleprovet i april. Förhoppningsvis går det bättre den här gången. Det förra var ju inte precis något att hänga i julgranen. Jag måste ha minst 1.6 poäng för att ha en smula chans att komma in, men hur höga är de chanserna då???

Jag vet att man inte ska tänka så negativt som jag gör men jag kan inte låta bli. Just nu känns det som att jag kommer inte kunna gå en utbildning som jag verkligen vill göra, jag kommer inte få mitt drömjobb och inte heller särskilt mycket pengar vilket kommer bidra till att jag inte kommer kunna uppfylla mina mål och drömmar som jag har!!!!

Jag hatar när livet känns så jävla komplicerat!! Jag tror jag ska låsa in mig någonstans och stanna där tills jag är 100 år eller nåt... Fast livet blir nog inte så mycket bättre utav det...

Säg inte att jag inte varnade er. Det står bara en massa negativa saker här. Men det är faktiskt så mitt liv känns just nu! It sucks!

Jag bara hoppas att en ängel kommer och vakar över mig när jag ska göra mitt högskoleprov! En ängel som kan utföra mirakel!

(Imorgon har jag nog smält det här lite bättre, och mår säkert bättre då)

Inga kommentarer: