fredag 15 februari 2008

So much to do, so little time!

Idag är en mycket bättre dag än den som var för ett par dagar sen. Jag tror inte riktigt att jag var mig själv just då..
Idag är det i alla fall alla hjärtans dag och vi fick en bakelse idag i skolan. Den var jättegod! Sådanna skulle man få fler av!!

Vi fick dock en monster uppgift i fysiken idag. Om induktion. Vi ska räkna och analysera och allt ska vara fysikaliskt korrekt och han bedömmer denna uppgift som om det vore ett prov. Så jag känner lite press där. Jag ska se om jag kan åstadkomma några smarta tankar nån gång när jag orka tänka på det.

Annars har jag rätt mycket på G nu i skolan, Det är:
  • Matteprov
  • Fysikinlämning
  • Hållfastighetprov
  • Prov i teknisk kommunikation
  • Prov i materiallära
  • Designprojektet ska bli klart
  • Bokhyllekonstruktionen ska ritas klart i solidworks
  • Kemiprov
  • Inlämning till bilden om nån känd designer som jag inte har valt ännu
  • Och Mycket Mera!!!!

Och allt detta ska vara klart innan vi går på praktik v. 16 Snacka om tufft, men det ska gå!! Det känns bara fördjävligt att man aldrig kan få andas ut under ett lov. Sportlovet som börjar imorgon kommer att innehålla en del läxläsning varelse jag vill eller inte. Jag skulle kunna slappa hela veckan och göra absolut ingenting men då skulle jag krevera när jag kom tillbaka till skolan igen!!!

Jag måste även nämna att igår smakade jag en Drakfrukt för första gången i mitt liv! Och den var god! Drakfrukt är något av de konstigaste jag har hört men de finns faktiskt! Och så här ser de ut:


Den ser ut lite som ett drakägg tycker jag. Den ser helfestlig ut och smakar helfestligt!

Inga kommentarer: