tisdag 19 februari 2008

Ge mig ett tecken!

Ännu en vändning i mitt liv!

Jag har ju varit så orolig om jag ska komma in på en utbildning i Lund (Som många väll är uppdaterade på). Av en ren slump hittade jag samma utbildning i en annan universitetskatalog. Jag trodde att den här utbildningen endast fanns i Lund, men tydligen inte.

Så jag har två chanser nu på att komma in! Det känns ju bra. Det enda problemet är att den har katalogen kommer från Luleå!!!!!

Så om jag verkligen vill gå den här utbildningen så kanske jag måste ta mitt pick och pack och dra upp till Luleå. Jag som "hatar" snö!!

Ända sedan jag började på gymnasiet har jag främst viljat åka till Lund men så kanske jag måste till Luleå om det är enda stället som jag kommer in på.

Jag vet i fan hur jag ska göra!! Vill jag verkligen dra upp till norrland och prata någon udda dialekt som jag inte själv ens förstå och förvandla mig själv till en eskimå!!!

Tony sa att om jag ändå ska upp dit så kan jag hälsa isbjörnanrna från honom. Är inte det deprimerande eller vad?

Och hur dyra är inte tågbiljetterna då? Jag tror faktiskt att det är billigare med flyg! Men hur ska jag få upp allt jag äger och har med ett flygplan?? (När jag endast få ta med mig max 30kg!!! Omöjligt, är vad det är)

Och när det är så dyrt att åka fram och tillbaka kommer jag inte att kunna komme hem mer än max 2 gånger om året (i bästa fall) till jul och sommaren skulle jag tro!!!

Hela mitt liv som jag har byggt upp här i den lilla hålan kommer bara att försvinna om jag drar upp till Luleå. Visst det är kanske bra på ett sätt men min familj och mina vänner då?!?
Jag är skitskraj för att tappa kontakten med dem! Visst man kan alltid ringa, skicka email eller rent av flaskpost om man skulle vilja (inte för att jag tror att det någonsin skulle komma fram, men endå) Men det skulle aldrig kunna mäta sig med den fysiska kontakten när man träffas!!

Det skulle troligtvis endast röra sig om 3.5 år men det är ju jättelänge!!! Hur ska jag stå ut utan familjen och mina kompisar! framförallt Betty.

Fast en positiv sak finns det ju. Jag kanske äntligen kan lära mig att åka skidor på riktigt (skolan har egna skidanläggningar har jag för mig) Och om jag flyttar ditt så är ni alltid välkomna att hälsa på!!

Jag vill ju helst gå i Lund men de har ju mycket högre antagningspoäng än i Luleå, men vem vet, de kanske är för höga i Luleå med! Jag får kanske komma på en reservplan!!

Livet är alltid så jävla komplicerat. Varför? Varför alla dessa val? Kan inte någon annan fatta dem åt mig så jag slipper! Ge mig ett tecken i alla fall!

"It isn't were you came from, it is were you're going that counts"

Är det ett tecken?

Inga kommentarer: