tisdag 1 december 2009

42 eller 24?

Har faktiskt sett julkalendern idag. Det märks verkligen att jag är aldeles för gammal för att kunna uppskatta den...haha....men jag var bara tvungen ju. Men kan lugnt påstå att den var bra mycket bättre förr... Mysteriet på Greveholm var klart bäst, fast då var ja ju klart ganska mycket yngre än vad jag är nu.. :)

Julen närmar sig, nedräkningen har börjat. Men min nedräkning står på 42 dagar, inte 24 dagar som för alla andra. Det ända jag vill ha är ett par dagar ledigt utan dåligt självförtroende för att jag inte pluggar, och det får jag om 42 dagar. Därför längtar jag mest dit. Klart att jul och nyår kommer bli kul, men just nu prioriterar jag annat. Jag hoppas i alla fall att jag ska hinna med att umgås med människor jag tycker om så mycket som möjligt under julen. Bara för att jag måste plugga då alla är lediga behöver det ju inte betyda att jag ska låta det ta över mitt liv helt och hållet.

Jag vet att jag kommer klara tentorna bara jag ger det lite tid, så det gäller att inte glömma bort allt annat viktigt i livet under tiden...

Om två veckor är jag mitt inne i tentaperioden.... ojoj va jag känner mig stressad.. Varför är det alltid så?? Men imorgon, då ska jag lära mig både kapitel 11 och 12, punkt!

Inga kommentarer: