söndag 29 november 2009

Jubileumsbal

1:a advent idag och noll julstämning, förutom adventsljusstaken i fönstret då... Men så var de förra julen med och så kommer de nog att fortsätta vara så länge jag bor här... Men jag gråter inga tårar för det.. Julstämning blir det när jag kommer till Älmhult ett par dagar innan jul och det får väll räcka.. Jag har inte tid att baka och hålla på... Men klart lite julpynt ska jag nog kunna fixa fram och kanske spela en julsång eller två...

Jag var faktiskt i malmö i fredags eftermiddag och julhandlade lite, samt söka inspiration... När jag var klar med det hörde jag med Peter om han hade tid med en fika, vilken hade hade... så det blev tre timmar på det gamla vanliga goa cafét....Verkligen kul och snacka lite...

Denna helgen har det annars varit V-sektionens jubileumshelg och jag var på bal igår! Jättekul att få klä upp sig lite och återanvända den fina klänningen ännu en gång... Det finns egentligen bara en sorts klänning som kan slå en balklänning och den är vit... Men någon sådan klänning ser jag inte skymten av i dagsläget... längre fram i livet kanske..

Trots att jag verkligen packade in mina fötter i tejp och plåsterliknande grejer missade jag ett ställe och sitter nu med en blåsa på foten...Aj... Men det är i alla fall inte i närheten av hur ont jag hade sist jag hade de skorna på mig...Jag var fan halt en vecka efteråt då... Det var på studenten och jag hade bandage på fötterna för att minska tryckskadorna när jag var i luleå fyra dagar efter det....haha... Nu har jag bara ett litet plåster så hoppas att de ska räcka....

Jag skriver verkligen sjukt mycket punkter märker jag... haha, nu gjorde jag det igen...

Men men nästa vecka bjuder på offantligt mycket mekanikplugg, och en redovisning av mekanikprojektet...

Inga kommentarer: