torsdag 10 december 2009

"Blyförgiftning"

Har idag gjort något mycket klantigt. Var inne på KFS (där man kan köpa skolböcker och kontorsmaterial precis utanför kårhuset) och tittade på olika pennor. Själv skulle jag ingenting ha, medan min kompis plockade på sig lite av varje. Nyfiken som jag är (Varför lixom?!?!) börjar jag titta på helt vanliga blyertspennor. Dessa pennor är helt nyvässade och spetsen är rent av vass. Jag tar ut en penna bara för att känna lite på spetsen. Därefter ska jag ställa tillbaka pennan med bakre änden innåt och håller alltså spetsen mot min handflata.

Träffsäker som jag kände mig så trycker jag in pennan i hållet alldeles för hårt, för jag missar helt och träffar kanten, och därmed åker spetsen rakt in i handflatan och sticker ett litet hål mitt i handen på mig och gör en liten rispa på 2cm.

Av ren förskräckelse börjar huvudet reagera som vanligt och får en snurrig känsla, men bara för en kort sekund för börjar tänka på annats en. Handen skriker av smärta i säkert 10 sekunder innan det börjar lugna sig.

Därefter gick jag med ömmande hand in på mekanikövningen och hade nu blivit vänsterhänt. Men det var inte så farligt trots allt, efter ett tag kunde jag åter igen hålla pennan i höger hand och nu känns det ingenting alls. Men hålet syns fortfarande och det syns lite rött efter en droppe blod typ, och blyertsen har tryckts in lite grann....

Med andra ord har jag "blyförgiftat" mig själv lite idag.... Klantigt som fan, men tror nog att det inte ska vara nån fara...

Inga kommentarer: