onsdag 30 december 2009

2010 snart här...

Imorgon är alltså sista dagen på år 2009. Kanske dags för en liten kort resumé på det gågna året.

*Jag har fyllt 20 år!
*Jag har köpt på systemet för första gången i år
*Jag har haft en himla massa problem med min dator
*Jag har varit "sjuk" ganska mycket med mina andningsproblem (som förhoppningsvis ska lösa sig under nästa år)
*Jag har stått på scenen i Lunds stadsteater med CrazyFeet samt i Burlöv Center
*jag har haft en otroligt massa tentaångest
*Jag har tagit mig igenom ännu ett år på LTH =)
*Jag har nästan tagit kol på mig själv genom att nästan ge mig själv en elchock efter att pillat med verktyg i trasiga lampkontakter... (klantiga jag, Aldrig mer!!)
*Jag har firat valborg i Lund med grillning och vistelse i stadsparken
*Jag har upplevt några fantastiska månader med Daniel, men även ett par som var allt annat än trevliga vilket resulterade i att jag nu är singel på nyårsafton. Men kanske inte allt för länge till förhoppningsvis ;)
*Jag har rest själv till London och upptäckt staden, fantastiskt!!!!
*Jag har varit i köpenhamn på tivoli med Peter.
*Jag har varit på kolmårdens djurpark med Tony.
*Jag har jobbat på IKEA DC en vecka under sommaren (men fått lön motsvarande tre, efter en massa trassel...;P)
*Jag har hälsat på mathilda i hennes sommarstuga i Varberg och varit på Funcity + liseberg
*Jag har badat i havet
*Jag har fått ett par riktigt härliga dagar i Bettys sällskap!
*Jag har varit på Annas Vigsel.
*Jag har varit på V-sektionens Jubileumsbal
*Jag har stuckigt mig själv i handen med en kalasvass blyertspenna :'(
*Jag har firat jul med min underbara familj

Oj, när man ställer upp det sådär inser man att man verkligen hinner med en hel del under ett år. Och det mesta av detta handlar ju inte om plugg roligt nog. Så ja, jag pluggar en massa, men jag hinner med en hel del annat också... =)

Nu är det alltså dags för "ut med det gamla och in med det nya" Jag tror att 2010 kommer bli ett bra år för mig. Jag ska prestera bättre i skolan och jag ska göra en massa galna, tokiga och roliga grejer under året som går...

Nyårslöften kommer jag alltså ha iår, flera stycken... mest utmanande och roliga saker för att förgylla min tillvaro så som en simtur ut till ön ön i sjön sjön utanför mattehuset på LTH, prova på skärmflygning, campa, roadtrip, gå en hjärt och lungkurs för att jag tycker att jag behöver det och prova på dans-aerobic. Jag ska även ha lite vettiga och nyttiga nyårslöften med så som att prestera bättre i skolan och minska facebookberoendet, något som har varit en mycket stor del av mitt liv och det är dags att lossa grepet lite om det nu. Jag ska även försöka vara ifrån lund lite mer och försöka hinna träffa familj och vänner betydligt mer än under detta året. Man har bara en uppsättning av dem och därför tänker jag se till att jag hinner umgås så mycket som möjligt!!

2010 alltså. Ett år fyllt av äventyr, förändringar, en massa plugg och chill!!
Gott Nytt År Alla!!

Inga kommentarer: