onsdag 27 maj 2009

Kompensation

Jag gillar att läsa andras bloggar. Det ger mig en inblick i det livet som jag missar hos dem jag bryr mig om. Det blir som en liten kompensation mot att jag inte träffar dem så ofta...

Jag får ofta läsa om höga betyg och lyckan över att man intiativt känner att man har valt rätt här i livet! Det glädjer mig att andra har tur när jag själv inte har det. Det blir också som en liten kompensation.

Är lite naiv nu kanske, men jag kan inte helt ärligt säga att det jag gör nu verkligen är det som jag verkligen vill göra. Men har ingen bättre idé så känner lite att jag står i ett vägkorsning och har inte en susning om jag ska gå till höger eller vänster, eller varför inte rakt fram?

Jag får inte de där höga betygen som jag alltid har drömt om, jag får bara de medelmåttiga. Det gör att jag inte på något sätt sticker ut...inte ens lite... Kanske blir det bättre efter sommaren?...

Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker de här blev ett deppigt blogginlägg eller inte... Jag känner mig så fruktansvärt kluven bara...

Inga kommentarer: