onsdag 3 juni 2009

Sommarlov nu men endå inte riktigt nöjd!

Har inte skivit så mycket på senaste tiden. Och som vanligt skyller jag på skolan och tentatiderna! Men nu är de över! Mitt första år på LTH är faktiskt över! Sjukt va fort tiden har gått, och vad kul jag har haft!!

Så idag är det städdag... rummet har förfallit den senaste tiden så försöker fixa till det igen... har tvättat med.. kommer nog inte orka städa allt idag så kommer nog fortsätta imorn. Men har ju inget särskilt att göra tills på lördag så det gör mig inget. Det värsta jag vet är att bara sitta och har tråkigt.

Saknar daniel med nu! Snart är det midnatt för honom! Men bara eftermiddag här. Jag önskar att jag var där! jäääätelänge kvar tills han kommer tillbaka...

Har funderat en massa på att själv ut och resa och har i stort sätt bestämt mig nu. London ligger på listan och jag har kollat boende och flyg de senaste dagarna men hittar inget bra för nästa vecka som jag hade tänkt åka...antar att jag är ute för sent... så har börjat fundera på i juli månad istället... Jag får titta lite till innan jag bestämmer mig.

Borde ju försöka hitta ett så billigt som möjligt då jag inte kommer jobba nåt i sommar! Sen valborg har jag vetat att jag skulle jobbat på IKEA igen men igår fick jag ett samtal "tyvärr är flödet inte så bra i sommar så vi behöver inte så många arbetare iår och tyvärr är du en av dem som blir av med hela din tid här hos oss"

Jaha... va säger man då lixom? Där försvann allt på ett par sekunder. Vad ska jag nu göra i sommar? fick ju en massa fritid helt plötsligt... Så har funderat på flera resor nu... bara de inte bli alldeles för dyrt...kommer förvisso att få en uppsägningslön motsvarande två veckor så de komer nog ryka innan jag får dem... (Får dem inte förren om MINST två månader med)

Jag tycker inte riktigt att IKEA sköter det här riktigt bra....de kunde ju ha hört av sig lite tidigare...finanskrisen dök ju inte precis upp igår... så hinner nog inte fixa nåt nytt... Jag får helt enkelt se vad som händer den här sommaren...

1 kommentar:

Betty sa...

Åh nej, vad tråkigt att höra! Vilken dålig stil. Du får verkligen hitta en resa, så du får något roligt att se fram emot iaf. Ha det super. Kramar till dig vännen.