torsdag 4 juni 2009

tjat tjat...

Hade ställt in mig lite på att ringa ett samtal till internetleverantören idag. Som tur var så slapp jag det. Jag hade nämligen inget internet igår på hela kvällen, och jag kan ju inte direkt påstå att jag har mycket att göra fram till lördag så blev lite förundrad över hur jag skulle spendera kvällen. Men de blev tv, telefonsamtal och snack ute i köket så det löste sig. =)

I och med det kunde jag inte titta på flygresor heller igår eller hotell för den delen. De ökar i pris för varje timme som går så därför är jag sur på mig själv att jag inte bokade när jag väll hittade nåt hyfsat billigt. Hade velat åka redan nästa vecka men börjar inse att jag får lägga de planerna på hyllan. Hittar kanske nåt i juli istället...

Det verkar just nu som att jag inte kommer komma under 6000 för ett par dagar utomlands, vilket är ganska dyrt egentligen. Fast jag har ju pengarna egentligen så det ska väll inte vara några problem hoppas jag... måste förvisso köpa linser med, bara en förpackning kvar nu och det får under inga omständigheter tar slut.... då får jag panik...

En operation hade egentligen passat utmärkt att göra den här sommaren nu när jag inte har nåt jobb men tror inte riktigt att synen är tillräckligt stabiliserad för det än... Hade dock varit så mycket enklare om jag hade sett bra permanent utan hjälpmedel... men men de kommer kanske längre fram...

planer för idag då? det blir till att fortsätta städa en del, titta lite på resor och eventuellt gå och förtidsrösta. rösta får jag göra antingen idag eller imorn för sen åker jag hem hem och är alltså inte i lund då man egentligen ska rösta....

jag undrar fortfarande vad jag ska spendera mest tid i sommar, älmhult eller lund? men det ger sig nog... farfar verkade vilja ha målarhjälp med i sommar... och nu när jag endå inte ska jobba så kanske jag kan hjäpa till med de lite...

Det suger som fan att ha blivit av med jobbet innan jag ens börjat! men jag kan inte göra något åt det... De sa förvisso att om "flödet" blev bättre kunde de höra av sig med kort varsel men det är ju inget man ska räkna med....

Nu ska jag sluta tjata om en massa grejer och ägna mig åt andra saker....

Inga kommentarer: