fredag 26 juni 2009

uppdatering de senaste 48 timmarna

De senaste 48 timmarna har jag spenderat i lund och fler än hälften av de timmarna har jag antingen haft andningsbesvär, mått illa, varit yr eller helt enkelt varit helt totalt orkeslös.

I natt vaknade jag upp av att jag knappt kunde andas över huvudtaget och darrade okontrollerat i säkert 20 min. Jag blev skitskraj när jag låg där i min ensamhet och det enda jag kom på att göra var att ringa 112. Det blev premiär för det nummret för min del. Snabbt svar som sjutton vill jag lova. Han konstaterade iaf att jag inte lät alltför andfådd för att behöva ambulans så blev kopplad till nån sjukmänniska. Jag vet inte om darrningarna och allt var en stor panikattack över att jag inte kunde andas eller inte... men jag lugnade i alla fall ner mig efter att pratat lite. Fick rådet att ringa sjukvårdsrådgivningen vilket jag med gjorde men det var ju kö på det så orkade inte vänta efter 10 min typ... Så jag gjorde en ny ansträngning till att vila och lyckades på nåt sätt somna. För att därefter vakna upp en tid senare och känna mig helt orkeslös. Kunde inte lyfta armarna eller benen så var ganska rädd....

så fann inget annat val än att ringa mamma och be henne komma och hämta mig i lund. Jag tror nämligen inte jag klarar en hel helg där själv om jag ska fortsätta ha det så här på nätterna och mornarna... Så är tillbaka i Älmhult för att kurera mig under uppsikt typ...

Det lustiga är att nu känns det nästan okey, har fått i mig lite mat, tagit en dusch och väntar på att Numbers ska börja på tv. Därefter blir det dock sängen igen vilket jag fasar lite för. Jag vill inte ha fler jobbiga nätter...det är som en bergodalbana.... nätterna är hemska, mornarna är fruktansvärda och kvällarna är helt ok...så har de varit nu sen midsommar...

Jag är helt förvirrad vad gäller londonresan med... jag får väll ge det ett par dagar och sen se om jag mår bättre...

Fick med veta nyss att det kommer dröja jättelänge innan jag får se daniel igen... (skulle träffat han i början på nästa vecka, men ligger nu i älmhult och är sjuk istället...men kan ju klart inte vara där själv om jag har det så jobbigt...) men jösses va ja saknar honom... som det ser ut nu blir de inget förren i slutet på nästa månad om inte jag tillfrisknar mirakulöst eller nåt annat inträffar...

Inga kommentarer: