måndag 18 maj 2009

helgen

Jaha det uppdateras ju inte allt för ofta märker jag...

Den här helgen har bjudit på Tour de section hela fredagskvällen vilket jag tyckte var kul. Minglade runt med en massa människor jag aldrig pratat med innan och hade allmänt skoj tillsammans med Mathilda och de andra...

Jag blev förvånad över att jag faktiskt låg i sängen så tidigt som klockan 02.00 faktiskt...jag hade räknat med att de skulle bli senare. Kanske lika bra de, för dagen därpå bjöd på tidig uppgång halv sju typ för att hinna med åtta tåget till älmhult. Där var det dags för lillebrorsans Konfirmation som var ganska kul att se på. Var dock ganska trött och hungrig, då jag hade skippat frukosten förutom ett äpple. Så den underbara goda maten därefter satt verkligen på sin plats!

Då alla gäster gått hem var det dags att ladda inför Eurovison song Contest 2009! Med tanke på att jag hade fått knappt fyra timmars sömn (vaknade förövrigt 500 ggr under natten av okänd anledning) så var jag väldigt trött och somnade såklart ett par gånger under progamets gång. Men endel hängde jag med på. Norge slog rekord i antal poäng och vann överlägset så grattis till dem!! medan Sverige fick en 21 plats om jag inte mins fel... vilket inte var de bästa då 24 länder tävlade..

Söndagen bjöd på umgänge med familjen och allmänt degande fram till klockan 17.00 ungefär då de var dags att ta tåget tillbaka till lund. Jag gjorde en kort visit hemma i min lya innan jag stack till willys och köpte ingrudienser för att baka en egen pizza. (okey degen var färdigbakad men endå) Detta tog jag med mig tillbaka till stationen och tog tåget bort till Teckomatorp för att hälsa på Daniel som jag inte sett på över en vecka typ, så tyckte de var dags. Lite myspys sådär kan man ju inte få för mycket av.

Hur ska jag överleva när han åker till Filippinerna sen i tre veckor? De kommer bli tomt, och saknaden bli stor... Men nåt får jag väll hitta på.. Jag har lite idéer men ingenting bestämt... jag återkommer med dem om de blir relevanta...

Den här sommaren ska verkligen bli en bra sommar! Det verkar ju som att jag endast ska jobba ett par veckor så har tänkt hinna umgås mycket med människor som jag tycker om.. Ska klart plugga endel i sommar med men de får gå endå...

Nä nu har ja nog babblat på tillräckligt för den här gången tror jag...

Kram

Inga kommentarer: