onsdag 14 maj 2008

Poliser kan, poliser vill, poliser kommer att....

....Agera.....

Idag när jag och tony körde hem från vårkonserten med älmhults kulturskola fick vi oss en överraskning. När vi körde förbi IKEA - IoS såg vi en polisbil parkera,d som var tom. Därefter såg vi en polisman som sprang in mot där gamla euronics höll till. Han sprang fort!!

Sen såg vi några polismän till och en svartklädd person som var halvt fasthållen av andra poliser. När vi såg detta tänkte vi ju att det här måste vi ju bara se så ja parkerade bilen borta vid gamla eltex och där såg vi en hel fight mellan polismännen och den här mannen. Han ville inte ge sig tydligen. Samtidigt var där en schäferhund som skälde på mannen allt vad han kunde.

Det var nästan som att se en brottningsmatch.

Tillslut fick de lugn på mannen och satte handglovar på honom och förde honom till den tomma polisbilen.

Det var en upplevelse må jag säga. Men egentligen blir man ju lite skraj när man ser att sånt kan hända här i lilla Älmhult!!

Men jag måste ge en eloge till poliserna. Jag har aldrig sett poliser agera på det här sättet live. Endast på tv.

Vi får väll se om det står i tidningarna imorgon. Kanske var det hela endast en stor övning? Va vet jag? Men det var en häftig syn trots att man blir lite skraj av själva händelsen.

Kanske är han en rånare eller inbrottstjuv? Såna människor vill vi ju inte ha här.

Tack poliser för att ni finns!

Inga kommentarer: