lördag 17 maj 2008

Mycket mer än alla andra.

Idag har jagbörjat lite smått med min fysikuppgift. Jag har gjort tre diagram och fört in en massa tabellvärden i datorn. Det får jag nog nöja mig med idag, för jag måste faktiskt börja repetera på matten på allvar nu. Nationellt om fyra dagar och jäg känner mig inte alls förberedd. Fysiken får jag göra efter det.

Jag kan dock inte fatta varför vi måste göra ett så stort arbete och det dumma är att vi ska hålla på med det efter att betygen är satta. Efter?!?! Lars säger att han kommer sätta betygen den 26 som alla andra men sen när han har fått in uppgiften så kan han ändra dem i efterhand eftersom de bara är preliminära. Vi har inte fått våra betyg förren vi håller dem i handen påstar han. Suck. Allla andra treor kommer glassa runt i två veckors tid utan en enda skoluppgift kvar att göra, medans vi håller på med världens största och jobbigaste fysikuppgift man kan tänka sig i en vecka till.

Det allra jobbigaste är som sagt att det är väldigt avgörande för mitt betyg i hela kursen. Då kursen är på hela 150 poäng är det väldigt viktigt för mig att få så bra betyg som möjligt vilket gör att jag måste lägga ner hela min själ i det.

Helt plötsligt så infaller örebroresan på helt fel tidpunkt. (Men jag ska ha kul där endå!)

Ciao!

Inga kommentarer: