tisdag 8 januari 2008

Måndag

Skolan har då officiellt börjat igen och vardagen börjar gå mot det normala. Det var skönt med en kort dag till att börja med, men det kändes ju sisodär att första lektionen var introduktion till matte E... Förhoppningsvis blir det en rolig kurs och än så länge verkar det ju inte helt hopplöst att räkna med bokstaven i... =)

efter det hade vi kjell i två timmar, men de var inte så fasligt jobbigt och inte heller mentorstiden.

När jag väll kom hem blev det lite matte och kemi. tänkte göra en del på rittekniken men det är så himla mycket så jag väntar nog till att vi har fått facit till frågorna imorgon till att plugga till det provet... Det kommer nog bli ett av de värsta är jag rädd för...suck...

Nu ikväll tittade jag på outsiders - sopfolket. Ja fattar inte att människor frivilligt väljer att leva på sopor istället för att ha ett riktigt jobb. En komentar var att "det är ju onödigt att jag tjänar mer pengar än vad jag gör av med" Vadå? skulle det vara en nackdel med att ha ett litet överskott på pengar? Det är ju då man kan resa, lyxa till det lite extra eller så kan man ju skänka pengar till behörande ändamål om man inte vill spendera allt själv. Det sistnämnda tycker jag är bra mycket bättre än att leva på sopor.

Men det är ju min åsikt. Alla har ju rätt till att leva sitt liv!. Visst det är onödigt att överkonsumera, men man behöver ju inte äta andras sopor bara för att protestera.

Inga kommentarer: