fredag 11 januari 2008

"En tragisk uppgift"

Det finns två saker som jag vill komentera:

A: Dagens Kemilektion. Den gick ut på att blanda ett salt (har jag för mig) Med vatten. Det var ytterst noggrant att det inte blev för mycket vatten. Det skulle vara exakt mängd. Sen skulle vi räkna lite på lösningens koncentration och antal mol. Därefter skulle vi späda ut 10ml av blandningen med vatten igen. Även denna gång var det ytterst noggrant att det inte blev för mycket. Sedan skulle vi räkna lite till på lösningen. Sen när vi hade gjort det frågade vi läraren vad vi skulle göra härnäst. "häll ut det" Svarar han. Varför i h*lvete skulle vi mäta ut det så himla noga om vi inte skulle ha det till något för?!?!. Alla de beräkningar vi gjorde hade vi kunnat göra utan att blanda vatten i exakta mänder. All data som vi behövde stod ju i instruktionen!!!

Och vi som undrade varför han hade döpt uppgiften till "En tragisk uppgift" Vi fattade det sen...suck.. Nästa gång ska vi göra "En tragisk uppgift 2" Den går väll ut på nåt liknande kan jag tro...hehe

B: Såg på Antikrundan idag. Det var från Älmhult idag så det var man ju tvungen att se. =) Jag var ju på inspelningsplatsen och tänkte att jag skulle synas men det gjorde jag inte. Nåväl det kommer ett avsnitt till från Älmhult senare i vår. Jag får väll titta då! Men några ansikten kände jag iaf igen, det var lite kul...

Det var allt jag hade att säga idag.

Inga kommentarer: