måndag 28 januari 2008

Japanska vykort

Jag skulle skriva ut mina ritningar som jag har gjort på min smörbytta och smörkniv idag på skolans plotter. (Det är en skrivare som man kan skriva ut större än A4 format)

Men det var hur komplicerat som hälst. Först så funkar inte datorn som är kopplad till den och sen är det fel på inställningarna. Så jag bytte till en annan dator men den var hur seg som hälst så det tog en hel evighet att logga in. Det var strul med nätvärket också.

När jag sedan äntligen ska skriva ut så finns inte A2 och A3 storlek att välja på. Men det finns storlekar som passar till japanska vykort?!?! Varför? Vem sjutton vill skriva ut i japanska vykort storlekar?? Inte jag iaf... Är det stora eller små förresten? Jag har ingen aning!

Nåväl efter ca en timme så fick jag ut dem på papper och de ser helt förskräckliga ut... Stackars den som ska läsa måtten.... javisst ja, de ska ju jag göra =/ ahhh....

Vi fick även reda på lite mer om vad som kommer på provet imorgon i ritteknik... Jag säger bara det, att det hade varit lättare för honom att skriva vilka sidor som vi INTE ska ha, istället för dem som vi ska ha... För vi kom fram till att det va i stort sätt hela boken minus 10 sidor typ... Det blir inte kul imorgon...

Tog hem SMS boken också. (Det har inget att göra med telefon meddelanden att göra, utan handlar om olika toleranser och tabeller som vi ska kunna på provet) Jag fattar typ nada av den... Jag hatar SMS boken!!!

Jag vill även påpeka att mitt gamla ID kort gick ut igår för den som undrar.... Tur att man har Körkort så man slipper skaffa nytt...=)

Take care

Inga kommentarer: