måndag 13 juli 2009

Varberg

Kom hem från Varberg idag. Har haft en kanonhelg med Mathilda i hennes stuga. Varberg är verkligen en sommarstad. Fullt med folk överallt. Bättre än Lund faktiskt. (Alla studenter åker ju hem på sommaren ju).

Det blev i alla fall ett besök på Varbergs fästning och museum som var intressant. Grillning på kvällen hann vi också med (trots att verken jag eller mathilda egentligen kan grilla lyckades vi få ihop en riktigt god måltid) Därefter blev det utgång i varberg. Lite gott cider och skåne gjorde kvällen!

Dagen efter det var jag och besökte Mathilda på hennes jobb på FunCity. Så under tiden mathilda jobbade på flitigt i parken roade jag mig med cirkusföreställning, trolleriföreställning (som jag var alldeles för gammal för att kunna uppskatta...hehe), klappa getter och ett dopp i äventyrsbadet, provade på alla rutchbanorna...

Efter mathildas jobb blev det åk i bergochdalbanan ragnarök som var faktiskt ganska kul. Vi åkte rodeln tre gånger också och jag förlorade samtliga...haha... Ett par varv i skörövarskeppet blev det också.

Det har med andra ord varit en kanonhelg med god mat, äventyr och mycket chill...

Inga kommentarer: